Verkiezing schoolraad

Word lid van de schoolraad: Bouw samen aan de toekomst van onze school!

Als ouder speel je een onmisbare rol in het onderwijs van je kind, en nu is er een kans om jouw stem nog krachtiger te laten klinken. Tot 31 oktober kun je je kandidaat stellen voor de schoolraad van onze basisschool. Dit is een unieke kans om actief mee te denken en te adviseren over belangrijke thema’s zoals het schoolreglement, infrastructuurwerken, de veiligheid en het welzijn van de leerlingen, en nog veel meer!

Wat doet de schoolraad?
De schoolraad is een overlegorgaan dat adviseert aan de directeur en het bestuur. Onderwerpen die het personeel, ouders of leerlingen aangaan, zoals de organisatie, het schoolwerkplan, komen hier aan bod. Jouw inbreng als ouder is hierbij van onschatbare waarde.

Wie zit er in de schoolraad?
De schoolraad bestaat uit 3 vertegenwoordigers van het personeel, 3 vertegenwoordigers van de ouders, en 2 gecoöpteerde leden uit de bredere gemeenschap. Samen vormen zij een divers team dat de belangen van de school en de leerlingen centraal stelt. Een schoolraad heeft een mandaat van 4 jaren. De volgende schoolraad zal starten op 1 maart 2025 en haar bevoegdheden opnemen tot eind februari 2029.

Waarom meedoen?

• Durf dromen te realiseren: Werk samen aan een school waar jouw kind en andere kinderen zich goed voelen en optimaal kunnen leren.
  • Ontdek het verschil dat jouw inbreng kan maken: Jouw ideeën en inzichten zijn belangrijk voor de verdere ontwikkeling van de school.
  • Laat je verwonderen door het proces van samenwerken en beslissen over cruciale schoolzaken.
  • We bewonderen ouders zoals jij die hun tijd en energie investeren in de toekomst van onze kinderen.

Hoe kan je je kandidaat stellen?
Wil je meehelpen om van onze school een nog betere plek te maken? Stel je dan voor 31 oktober kandidaat door dit formulier tegen ontvangstbewijs te bezorgen aan de directeur!

Samen maken we het verschil.