Gemelde opvang voor onze basisscholen
Logo Kosmos & Toverfluit

Basisschool Kosmos & Freinetschool de Toverfluit organiseren samen de voor-en naschoolse opvang tijdens de reguliere schoolweken. Deze opvang bevindt zich in een lokaal in basisschool Kosmos.  Dit is een aan Opgroeien gemelde opvang, die mogelijk gemaakt wordt met steun van de gemeente Zonhoven.

Onze opvangdames zijn tewerkgesteld via wijkwerking van de VDAB.

Inschrijven?

Uw kind kan enkel gebruik maken van deze opvang als uw kind ingeschreven is in basisschool Kosmos of Freinetschool de Toverfluit. Download het inschrijfformulier en bezorg dit ingevuld aan de opvangdames. Door gebruik te maken van de voor-en naschoolse opvang, gaat u ook akkoord met het huishoudelijk reglement.

Ochtend (Toverfluit)
7u00 - 8u15
Avond (Toverfluit)
15u45 - 18u00 (woe: 17u30)
Ochtend (Kosmos)
7u00 - 8u35
Avond (Kosmos)
15u30 - 18u00 (woe: 17u30)
Kostprijs opvang

€0,45 per gestart kwartier.

U ontvangt via mail/Smartschool geregeld een factuur en betaalverzoek.

Heeft u vragen over een factuur?
Stuur dan een e-mail naar

Telefonisch contact - 011 82 48 31
  • Elke ochtend tussen 7u00 en 8u00
  • Elke avond tussen 16u30 en 18u00
  • Woensdag tussen 13u30 en 17u30
Opvang tijdens facultatieve vrije dagen of pedagogische studiedagen in basisschool Kosmos & Toverfluit

Tijdens schoolvakanties is deze opvang gesloten. Als u opvang nodig heeft in de schoolvakanties, moet u inschrijven bij vzw 't Alvermanneke (meer info, onderaan deze pagina). Tijdens pedagogische studiedagen of facultatieve verlofdagen wordt er enkel opvang georganiseerd vanaf 10 inschrijvingen. Hiervoor moet u tijdig inschrijven via onze website.

Maandag 2 oktober - - inschrijven ten laatste vrijdag 22 september

• Inschrijven voor opvang

Vrijdag 24 november - - inschrijven ten laatste vrijdag 17 november.

• Inschrijven voor opvang

Woensdag 31 januari - inschrijven ten laatste vrijdag 19 januari.

• Inschrijven voor opvang

Woensdag 13 maart - inschrijven ten laatste woensdag 6 maart.

• Inschrijven voor opvang

Woensdag 29 mei - inschrijven ten laatste vrijdag 17 mei.

• Inschrijven voor opvang

Vrijdag 14 juni - inschrijven ten laatste vrijdag 7 juni.

Opvang tijdens schoolvakanties in vzw 't Alvermanneke

Tijdens schoolvakanties is de opvang in Kosmos en Toverfluit gesloten. Als u opvang nodig heeft in de schoolvakanties, moet u tijdig inschrijven bij vzw 't Alvermanneke.

Als uw kind is ingeschreven in een Zonhovense school, kan uw kind wel terecht bij de vakantieopvang van VZW het Alvermanneke. Op de website www.alvermanneke.be kan u onder downloads de benodigde documenten downloaden. Vul deze documenten in en bezorg ze zo spoedig mogelijk aan de VZW.

U ontvang vervolgens een inlogcode voor hun digitaal platform. In dit platform kan u uw kinderen inschrijven voor de opvang (vooraf en tijdig inschrijven in hier wél verplicht).

Veel gestelde vragen

U vindt het opvanglokaal aan de achterzijde van het Kosmosgebouw.

• 's Morgens kan u uw kind vanaf 7u brengen.
  • 's Avonds komt u uw kind ten laatste om 18u afhalen (op woensdag om 17u30).

Ouders van basisschool Kosmos kunnen via Smartschool een bericht sturen naar Conny Verjans of Pascale Bammens.

Andere ouders kunnen telefonisch contact opnemen via het telefoonnummer van basisschool Kosmos (011 82 48 31).

Indien u niet over een smartphone bezit of u geen directe toegang heeft tot het internet, gelieve dit te melden aan de klasleerkracht. In ons schoolgebouw voorzien we drie computers die de ouders kunnen gebruiken om Smartschool te raadplegen. We zorgen ervoor dat de communicatie dan ook tot bij u geraakt.

1. Geen snoep of frisdrank. Je mag wel een extra boterham, stuk fruit of koek meegeven voor in de opvang. Opgelet: tijdens de schooluren zijn koeken niet toegelaten. Enkel in de opvang.
  2. Eerst opruimen en dan iets anders nemen.
  3. Moet je naar het toilet? Meld dit eerst aan de begeleider.
  4. Jassen aan de kapstok. Tassen netjes eronder.
  5. We delen speelgoed met andere kinderen. We luisteren naar elkaar.

Tussen de krokus- en paasvakantie verzenden we de fiscale attesten. Opgelet! U ontvangt enkel een attest voor het betaalde bedrag.

Met steun van