Praktische info & downloads

Met velen samenleven vraagt duidelijke afspraken. Het is belangrijk dat iedereen die deel uitmaakt van basisschool Kosmos deze afspraken kent en we deze ook nakomen.

Om deze afspraken helder te maken, verzamelen we enkele belangrijke afspraken op deze pagina. Deze lijst is zeker niet volledig. Het schoolreglement bevat alle richtlijnen.

Deze afspraken zijn ook terug te vinden op de frigofiche. Heeft u nog geen frigofiche? Vraag deze dan aan via de klasleerkracht.

Verjaardagen & tussendoortjes

Is jouw kind jarig en wil je dit in de klas vieren? Dat kan! Hou wel rekening met volgende afspraken:

• Trakteren met fruit kan altijd.
  • Natuurcake, cupcakes of gezond gebak kan ook.
  • Een klasgeschenk is ook mogelijk (spreek dit af met de leerkracht).
  • Individuele geschenkjes mogen niet. We geven deze ook niet mee naar huis.

Tijdens speeltijden is vanaf volgend schooljaar enkel fruit toegelaten. We houden koeken en andere snacks voor feestelijkheden.

Schoolkalender

Schermafbeelding 2023-07-03 om 09.46.09

Om ouders de kans te geven zich optimaal te organiseren, kan u op onze website de kalender raadplegen. In de kalender zijn alle lesvrije dagen, vakanties én evenementen van volgend schooljaar opgenomen.

Klik hier om rechtstreeks naar de kalender te gaan.

Schooltoeslag

Schooltoeslag groeipakket

Als uw kind al een Groeipakket krijgt en u recht heeft op een schooltoeslag, dan ontvangt u deze automatisch.

Meer info kunt u vinden op de website www.schooltoeslagen.be