Info & inschrijven

Inschrijvingen 2024-2025

Basisschool Kosmos

Misschien iets voor jouw kind?

Bent u geïnteresseerd in een persoonlijke kennismaking en een rondleiding door onze school? Dat kan! Maak eenvoudig een afspraak via deze pagina. Tijdens deze individuele ontmoeting staan wij klaar om al uw vragen te beantwoorden en u een inkijk te geven in het dagelijkse reilen en zeilen op onze school.

Ontdek op deze pagina ook de stappen om uw kind in te schrijven. Aarzel niet om contact met ons op te nemen indien u verdere vragen heeft. Wij kijken ernaar uit u en uw gezin te verwelkomen.

Stap 1 | Ontdek de Kosmosvisie of kom kennismaken

Onze basisschool vertrekt vanuit een visie die kiest voor het beste van twee werelden: traditie en innovatie. Op onze visiepagina lees je wat we hier concreet mee bedoelen. Je vindt er ook een video die je in enkele minuten mee op pad neemt doorheen onze visie.

Daarnaast raden we iedereen aan om onze school te komen verkennen tijdens een individuele rondleiding. Hiervoor kun je een afspraak maken in de agenda van de directie. We nemen graag de tijd om jullie te leren kennen en te ontdekken wat jullie belangrijk vinden in onderwijs.

*Je kunt ervoor kiezen om tijdens dit kennismakingsgesprek over te gaan tot inschrijving. Zorg er in dat geval voor dat je het identiteitsbewijs meebrengt.

Stap 2 | Bezorg ons de leerlinggegevens
Stap 3 | Kom de inschrijfdocumenten ondertekenen

Kleuter inschrijven?

Kleuters mogen starten in het kleuteronderwijs vanaf de datum dat zij de leeftijd van 2 jaar en 6 maanden bereiken. Tussen jonger dan 3 jaar worden starten op de instapdag:

• Na de herfstvakantie
  • Na de kerstvakantie
  • Op 1 februari
  • Na de krokusvakantie
  • Na de paasvakantie
  • Na het hemelvaartweekend

Kleuters ouder dan 3 jaar kunnen het hele jaar door starten. Bereken zelf de instapdatum van uw kleuter via de link.

Lagere school inschrijven?

Deze kinderen kunnen het hele jaar door ingeschreven worden, na een kennismakingsgesprek.

Tijdens de grote vakantie kun je afspraken maken tussen tot 5 juli en vanaf 16 augustus. Dit doe je via de website, directie@bs-kosmos.be of via 011 82 48 31.

Nieuwe inschrijvingen verlopen in onze school volgens het inschrijvingsdecreet!

Documenten meebrengen

Voor de inschrijving hebben we het volgende nodig:

• Bewijs van rijksregisternummer via het kids-ID (of eventueel een ISO-kaart of geboorteakte)
  • Laatste 3 schoolrapporten indien beschikbaar.
  • In geval van co-ouderschap, de gegevens én toestemming tot inschrijving van beide ouders.

Geboortejaren

In onderstaande tabellen kan je een overzicht vinden van de geboortejaren per leerjaar.

**We geven in de laatste kolom weer hoeveel ruimte er nog over is voor instromers. Dit is niet limitatief en geeft enkel een indicatie als bepaalde geboortejaren grote groepen zijn. Hierbij willen we transparant communiceren over de verwachte groepsgrootte.

Peuterklas (Instapklas) 2021
Eerste kleuterklas | Zonklas 2020