Terugblik! Onze ontdekkers op TVL

Bij het afsluiten van het schooljaar kijken we terug naar enkele bijzondere momenten van dit schooljaar. Zo stonden onze leerlingen centraal in een bijzondere aflevering van het TVL-programma Wa da? In de uitzending moesten de jongens en meisjes raden waarvoor het bouwvoorwerp dient. Dit leidde tot heel wat verwondering.

Onze schoolvisie draait om het stimuleren van nieuwsgierigheid en verwondering bij onze leerlingen. We geloven dat het aanwakkeren van deze natuurlijke nieuwsgierigheid de sleutel is tot diepgaand en blijvend leren. De aflevering van Wasdat? bood een perfect podium voor onze leerlingen om hun verwondering te laten zien en te ontdekken hoe bouwgereedschap werkt en waarvoor het wordt gebruikt.

“Het was geweldig om te zien hoe de ogen van de kinderen gingen glinsteren bij het zien van al dat gereedschap,” zegt juf Laura, een van de leerkrachten die betrokken was bij de uitzending. “Ze stelden slimme vragen en wilden alles weten over hoe de gereedschappen werkten en waar ze voor gebruikt werden.”

Dit moment van verwondering sluit naadloos aan bij de kernwaarden van Basisschool Kosmos. Wij streven ernaar om een leeromgeving te creëren waarin nieuwsgierigheid wordt aangemoedigd en leerlingen zich vrij voelen om te onderzoeken, vragen te stellen en hun ontdekkingen te delen. We zijn trots op onze leerlingen en de manier waarop ze met zoveel enthousiasme hebben deelgenomen aan de uitzending. Het was een fantastische ervaring die hen ongetwijfeld nog lang zal bijblijven en hen inspireert om altijd nieuwsgierig te blijven en te leren.

Bij Basisschool Kosmos blijft verwondering de drijvende kracht achter ons onderwijs. We kijken ernaar uit om nog meer van deze waardevolle momenten te creëren.