Zonhoven belooft

Er was heel wat beweging in onze school vandaag. Enkele enthousiastelingen uit de gemeente hebben alle scholieren uit Zonhoven opgeroepen om te beantwoorden aan de vraag van de inwoners van Gayndah, de zustergemeente van Zonhoven. Op dit moment brandt het in Australië. Naast het feit dat er branden aangestoken zijn, merken de inwoners daar dat het er steeds droger wordt. Ze zijn ongerust over de verandering van het klimaat en roepen de inwoners van Zonhoven op om hun gedrag aan te passen.

Hieruit ontstond de actie “Zonhoven belooft”. Hierbij roepen we inwoners op om één kleine belofte te doen, dit op een porseleinen bord te schrijven en een foto hiervan in te zenden via www.zonhovenbelooft.be. De ondernemers van Zonhoven sponsoren de beloftes en zo kunnen we een klein verschil betekenen.

Deze actie is vooral een sensibiliseringsactie waarbij we bewust willen zijn van ons gedrag. We zijn dan ook trots dat onze basisschool samen met een klas van de Freinetschool de Toverfluit de Kick-off konden doen in aanwezigheid van de pers. Hierdoor tonen we dat actief burgerschap geen loze woorden zijn, maar inhoud krijgt.

Onze leerlingen stonden de pers voortreffelijk te woord en het enthousiasme om iets te betekenen ontroerde. Het is aan de ontdekkers die durven dromen en aan de dromers die durven ontdekken.