Kosmosmooimakers in actie

In het logo van onze basisschool herken je ongetwijfeld onze planeet. Wij dromen namelijk van een duurzame wereld waar het voor ons en toekomstige generaties fijn leven is. Het figuurtje ‘Mos’ staat hierbij symbool voor het zorg dragen voor de wereld zoals we ze vandaag kennen.

Een tijdje geleden werden we door de medewerkers van Alvo Zonhoven gecontacteerd met de vraag of wij mee wilden werken aan het ‘mooi maken’ van de leefomgeving in Zonhoven centrum. Hier hebben we niet lang over getwijfeld. Na een oproep bij onze ouders konden we al snel op een mooie groep vrijwilligers rekenen om op een zaterdag door het centrum van Zonhoven te trekken als “Mooimakers”.

Met een fluovestje, grijptang en vuilniszak in de aanslag trokken we door de pleinen en straten om zwerfvuil op te ruimen. Toegegeven: we schrokken wel een beetje van de hoeveelheid zwerfafval. Daarom een warme oproep aan alle Zonhovenaren: “Helpen jullie ons om ons mooie centrum vrij van zwerfvuil te houden?”.

Als dank kregen we van supermarkt Alvo Zonhoven een hele hoop aankoopbonnen die onze school kan gebruiken, waarvoor dank.

Wij blijven #dromen van die mooiere wereld en gaan actief aan de slag.
Bedankt aan alle vrijwilligers voor de helpende handen. Team Kosmos 🌎❤️