Yoga tijdens de heropstart

Na de lange schorsing van de lessen, is basisschool Kosmos blij de kinderen weer te mogen ontvangen op de school. En dat gebeurde onder meer met een yogasessie.

“Terug naar school komen was voor ieder van ons toch bijzonder, na deze gekke periode. De school neemt nu de tijd om met diverse technieken de kinderen in alle rust te ontvangen. Zo gebruiken we bijvoorbeeld yogasessies om terug te kijken en te wennen aan deze nieuwe realiteit”, klinkt het. “Team Kosmos nam ook de speelplaats onder handen, om de heropstart zo aangenaam mogelijk te maken voor onze kinderen. In een toffe video maken onze mascottes Kos & Mos duidelijk hoe onze school eruit ziet.”

“Onmiddellijk na de sluiting van de scholen bleven de kinderen thuis aan de slag met de weekplanners en printbundels. We zijn super trots op de inzet van onze leerlingen èn ouders tijdens het afstandsonderwijs en de vele livelessen.”

“In de klas krijgt elk kind nu de tijd om te tonen wat wel of niet lukte tijdens dit afstandsonderwijs. Team Kosmos ontwikkelt zo een individueel traject voor ieder kind, om in volle ontwikkeling te blijven. Samen met onze ontdekkers, durvers en dromers blijven we gaan voor individuele groei.”