Heropstart onderwijs

Vanaf 18 mei start basisschool Kosmos met een gedeeltelijke heropstart van het contactonderwijs. Het afstandsonderwijs blijft doorlopen, want we zijn zeer trots op de wijze waarop dit verloopt en hoe jullie hiermee aan de slag zijn.

De heropstart doen we in stukjes om de situatie goed in de hand te houden. Wij houden ons ook steeds aan de richtlijnen van de overheid. Zit je met vragen? Aarzel niet om ze te stellen. Dat kan zoals steeds via

We geven graag een overzicht hoe we de heropstart organiseren:

Kleuters

Alle kleuters mogen vanaf dinsdag 2 juni terug naar school. Er wordt op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag les gegeven. De kleuters blijven steeds in de bubbel van hun klas. We zorgen er voor dat ze met maximaal 20 kinderen spelen. Op woensdag wordt er geen les gegeven. Opgelet: jullie moeten zelf een koekje of fruit meegeven. Vanwege de veiligheid kunnen wij dit niet voorzien.

Lager onderwijs

Vanaf maandag 8 juni kunnen alle leerjaren gedeeltelijk terug naar school. We delen elke klas op in twee groepen: een A-groep en een B-groep.

De kinderen die in groep A zitten, krijgen tot het einde van het schooljaar les op maandag en donderdag. De leerlingen uit groep B krijgen les op dinsdag en vrijdag. In welke groep jouw kind zit, hoort u morgen van ons. Het is niet mogelijk om van groep te wisselen, omdat dit een hele puzzel is om de kinderen van hetzelfde gezin op dezelfde dag naar school te kunnen laten komen. We kiezen bewust voor de opsplitsing: zo zitten er maximaal 10 kinderen in de klas en kan de klasleraar jouw kind maximaal ondersteunen en kunnen we toch afstand bewaren, ookal is dit niet verplicht.

Uw kind krijgt op de dagen dat het naar school komt, huiswerk mee voor de dagen waarop het niet naar school kan komen. We spreiden de dagen zodat we uw kind goed kunnen opvolgen.

Woensdagen

Op woensdag wordt er geen les gegeven en verwachten wij niemand op school. Hierdoor hebben de leerkrachten de tijd om voor elk kind gepast materiaal te voorzien. Hebben jij of uw kind nog inhoudelijke vragen voor de leerkracht? Dan kunnen jullie deze op woensdag telefonisch stellen, of via een videochat.

Opvang – voor- en naschools

We voorzien vanaf 2 juni terug naschoolse opvang (tot 18u) op alle dagen, behalve woensdag. Kan u uw kind overdag niet zelf opvangen op de dagen dat uw kind niet op school verwacht wordt? Dan kan u het kind inschrijven in de noodopvang via de link: https://bit.ly/36DYjA6 . Let op: deze opvang kan u enkel gebruiken indien beide ouders moeten gaan werken en geen andere oplossing hebben.