Onze eerste Kosmosmaand in beeld

De eerste maand van het schooljaar is voorbij. Dat betekent dat we al heel wat leerstof van vorig school hebben kunnen herhalen, zodat we sterk kunnen starten aan de nieuwe leerstof. Er stonden heel wat knappe leeractiviteiten op het programma de voorbije maand. In dit nieuwsoverzicht brengen we enkele bijzondere momenten onder de aandacht. In het klasnieuws op Smartschool kunnen jullie per klas meer info lezen.

Wat waren we blij dat we onze ontdekkers, durvers en dromers op één september terug mochten verwelkomen voor een, hopelijk normaal, schooljaar. De deur van onze school was echter gesloten en onze leerlingen konden enkel de deur openen door enkele opdrachten tot een goed einde te brengen. Dit was uiteraard geen probleem voor onze kanjers.

Eerste lancering

Elke projectperiode starten we met een lancering in onze Kosmopolis (de grote zaal). Al onze leerlingen kijken uit naar de uitdagende opdrachten waar ze oplossingen voor zullen moeten vinden. Ook de inspirerende dromers en ontdekkers worden bekend gemaakt. Zo zetten we “moetivatie” om naar motivatie!

Heel wat te leren!

Bij de start van een nieuw schooljaar, valt er heel wat te ontdekken. Wie is onze nieuwe leerkracht en hoe ziet ons nieuwe lokaal eruit? Team Kosmos neemt uitgebreid de tijd om tijdens de ontdek-, durf- en droomdagen bij de start van het schooljaar, jouw kind te laten wennen aan al dat nieuws. Daarna gaan we in de klas aan de slag met de leerstof. Ko

Kosmodroomprojecten

Na het krijgen van de uitdagende opdracht, moeten onze leerlingen aan de slag om een oplossing of antwoord te vinden. Dit doen ze aan de hand van het STEMOOV-model.