Veilig naar school

Samen zorgen we voor een veilige schoolomgeving

Iedere ochtend en namiddag zorgt een scholencampus voor druk verkeer. Met deze campagne willen we de verkeersregels rond de campus verduidelijken en enkele tips geven om de situatie voor jouw kind veiliger te maken.

Het is belangrijk dat iedere ouder hieraan meehelpt.

Geef voetgangers ruimte

1. Geef voetgangers ruimte

Laat steeds 1,5 meter wandelruimte voor voetgangers rechts van de berm.
Het is verboden om 5 meter voor een oversteekplaats te parkeren of stil te staan.
Laat aan de oversteekplaats ruimte om op de berm te stappen. (je portier moet volledig open kunnen).

Parkeer in de rijrichting

2. Perkeer in de rijrichting

Parkeren in de (verharde of onverharde) berm in de rijrichting is toegestaan op voorwaarde dat er voor de voetgangers een begaanbare strook van minstens 1,5m vrijgelaten is langs de buitenkant van de rijbaan.

Keren mag, als je voorrang verleent aan de andere weggebruikers

3. Keren mag

Wees extra aandachtig voor de voetgangers en fietsers!

Het keren van de wagen in een straat is een manoeuvre; dit is toegestaan, maar de bestuurder moet voorrang verlenen aan de andere weggebruikers.

Parkeer correct of sta stil, op een toegelaten plek

4. Parkeer correct

Dus niet op oversteekplaatsen voor voetgangers of op de rijbaan op
minder dan 5 meter voor deze oversteekplaatsen.

Laat inritten van bewoners vrij.

Veel gestelde vragen

Als een leerling de school vroeger moet verlaten, kan dit enkel met een toestemming vooraf. Zorg ervoor dat de leerkracht hiervan op de hoogte is.

Leerlingen die de school vroeger moeten verlaten, wachten in de gang van het secretariaat. Ouders komen tot binnen om hun kind af te halen.

Fantastisch dat jouw kind met de fiets naar school komt. We verwachten dat deze kinderen een fietshelm én fluohesje dragen.

Zorg ervoor dat de fiets beveiligd opgeborgen wordt door de fiets te bevestigen met een slot.

Ons adres

Schoolgebouw