Voorbereidingen schooljaar 2024-2025

Na het afsluiten van een schooljaar, kijken we al graag voorzichtig vooruit. Op deze pagina kan u heel wat praktische info vinden voor de start van het nieuwe schooljaar. Noteer alvast donderdag 29 augustus in jullie agenda. Vanaf 16u zijn al onze leerlingen met hun ouders van harte welkom op het eerste infomoment.

Kom al eens kijken

Benodigdheden schooljaar 2024-2025

Via de knoppen kunt u de lijstjes met benodigdheden voor het volgende schooljaar downloaden. Onze school voorziet al het materiaal dat nodig is om de leerdoelen te bereiken. In het aankooplijstje staan vooral kleinigheden die aanvullend nodig zijn.

Team Kosmos

Ook volgend schooljaar staat team Kosmos klaar om met uw kleine ontdekker of dromer aan de slag te gaan. Verschillende leerkrachten werken als team met uw kind. In het onderstaand overzicht zien jullie ook steeds welke leerkracht voor u en uw kind het aanspreekpunt blijft bij vragen of bezorgdheden.

*Opgelet, onderstaande teamlijst is onder voorbehoud van wijzigingen en vormt slecht een verwachte teamsamenstelling op basis van gegevens waar we vandaag over beschikken.

TEAM Kosmos

Schoolniveau

• Directeur: Robbie Courtois
  • Secretariaat: Ivan & Noëlia
  • Zorgcoördinator: Juf Tania
  • Beleidsondersteuner + ICT-coördinator: Meester Bas
  • Turnmeester lager onderwijs: Meester Pim
  • Leermeester levensbeschouwing: Meester Bart, Juf Mihaela, ...
  • Onderhoud & Busbegeleiding: Angelo, Carolina, Nathalie, Lut

Team #unit3

• Aanspreekpunt: Meester Bas + Juf Sofie
  • Zorgleerkracht unit3: Juf Sofie

De maatschappij evolueert en onze basisschool blijft mee in beweging. Dat betekent dat we elk jaar proberen in te spelen op veranderingen die op ons afkomen. Daarnaast organiseren we ons vandaag ook al richting de werking van ons nieuwe schoolgebouw.

Hierin zullen leerruimtes geclusterd worden per graad of unit. Ter voorbereiding zal onze 3de graad de volgende stappen zetten richting de unitwerking. Dat betekent dat we twee lokalen gebruiken voor verschillende functies én een stap dichter kunnen zetten richting het gepersonaliseerd leren.

Tijdens de klasinfomomenten verduidelijken we de stappen die we hierin zetten. Zit u in tussentijd met vragen, aarzel niet om ons hierover aan te spreken.

Wijzigingen schoolreglement

Elk schooljaar krijgt het schoolreglement een update, zodat we voldoen aan eventuele nieuwe wetgeving. Daarnaast zijn er soms aanpassingen nodig om onze werking te versterken en te verbeteren.

Zodra ons schoolbestuur het nieuwe schoolreglement goedkeurt, is het te raadplegen via de knop.

In vogelvlucht geven we de belangrijkste aanpassingen mee:

• Aanvulling van redelijke aanpassingen die we bieden, volgens de noden van de leerling en de leerkracht.
  • De directie kan bepaalde kledij of kentekens verbieden, als deze provocerend bedoeld zijn, de goede zeden schenden, schofferen of de vrijheid van anderen belemmeren.
  • Verschillende aanpassingen in het onderdeel CLB.
  • Aanvulling opmaak GC-verslagen en aanpak Leersteun.
  • Als je kind medicatie moet nemen tijdens de schooluren, moeten er nieuwe documenten ingevuld worden. Zie onderdeel veiligheid en gezondheid.
  • Verkeersveiligheid: het schoolreglement vraagt aan ouders om een fluohesje én fietshelm te voorzien als je kind met de fiets naar school komt.
  • Verschillende aanpassingen termijnen orde-en tuchtdossiers.
  • Nieuwe regels betreffende behandeling openstaande facturen.

Wil je meer weten of het volledig schoolreglement nalezen? Dat kan door op de link rechts in beeld te klikken.

Aftellen naar de eerste schooldag

Day
Hour
Minute
Second

Schooltoeslag

Als uw kind al een Groeipakket krijgt en u recht heeft op een schooltoeslag, dan ontvangt u deze automatisch.

Meer info kunt u vinden op de website www.schooltoeslagen.be

Schoolkalender

Om ouders de kans te geven zich optimaal te organiseren, kan u op onze website de kalender raadplegen. In de kalender zijn alle lesvrije dagen, vakanties én evenementen van volgend schooljaar opgenomen.

Klik hier om rechtstreeks naar de kalender te gaan.