Schoolbus

Leerlingenvervoer

Onze school organiseert leerlingenvervoer. Dat betekent dat u uw kind(eren) kan inschrijven om met de schoolbus 's morgens te laten ophalen en 's avonds te laten afzetten.

U schrijft in voor een volledig schooljaar, aangezien de forfaitaire prijs ook berekend wordt op een volledig schooljaar.

Gebruik maken van het leerlingenvervoer kan pas nadat wij het volledig ingevulde busformulier én ondertekende busreglement ontvangen hebben. Deze documenten kan u downloaden op deze pagina, vragen aan ons secretariaat, of per e-mail overvragen via directie@bs-kosmos.be.

Vervolgens wordt u door onze busbegeleiders gecontacteerd en laten zij aan u weten rond welk tijdstip de schoolbus bij jullie voorbij komt. Opgelet! Dit tijdstip kan soms afwijken, vanwege afwezige leerlingen of verkeerswijzigingen. U wordt hiervan verwittigd door de busbegeleiders.

Plaats op de bus? - VOLZET

Wenst u gebruik te maken van het leerlingenvervoer? Neem dan tijdig contact met ons op via het gewone telefoonnummer 011 82 48 31 en vraag of er nog plaats is op onze schoolbus. De plaatsen zijn namelijk beperkt!

Op dit moment zijn al onze plaatsen voor schooljaar 2023-2024 bezet.

Kostprijs vanaf 2023-2024

1ste kind
215,00 euro
2de kind
172,00 euro
3de kind of kleuter
56,00 euro
46,00 euro
56,00 euro
Per maand?
1/10 de van bovenstaand bedrag

Indien je enkel in de wintermaanden gebruik maakt van de bus, betaal je 1/10de van de bovenstaande kostprijs.

1/10 de van bovenstaand bedrag

Busreglement & afspraken

time-check

Sta op tijd klaar

Sta op tijd klaar op het afgesproken tijdstip en de afgesproken plaats.  De schoolbus rijdt door als u niet tijdig op de afgesproken plaats staat.

chat

Volg de instructies van de busbegeleid(st)er

De busbegeleid(st)er staat in voor de veiligheid van uw kind in de bus. Volg altijd de gegeven instructies.

volwassene

Vergezel uw kind aan de opstap en afstaphalte

Geen volwassene? Uw kind wordt naar de naschoolse opvang gebracht (tegen betaling). U haalt uw kind in de opvang op voor 17u30.

no-travelling

Niet met de bus? Verwittig tijdig!

Verwittig ’s morgens voor 7u30 per SMS.
Verwittig ’s middags voor 14u30 per SMS.
Noteer steeds de naam van uw kind in uw SMS.

sick

Langdurige afwezigheid?

Bezorg per SMS de startdatum en einddatum van de afwezigheid.
Moet uw kind terug opgehaald worden? Verwittig tijdig per SMS.

Veel gestelde vragen

Hier verzamelen we de antwoorden op veel gestelde vragen over ons leerlingenvervoer. Klik op de vraag om het antwoord te laten verschijnen.

De busbegeleider bezorgt u een tijdstip waarop de bus uw kind oppikt of afzet. Sta 5 minuten voor dit tijdstip klaar, omdat de drukte in het verkeer ervoor kan zorgen dat er een speling van 5 minuten is.

Indien de leerling ’s morgens om één of andere reden niet met de bus naar school komt, graag de school de dag voorzien verwittigen voor 7u30 op het nummer 011/82 48 31.

Bij een noodgeval verwittig je de busbegeleider van uw bus (Lutgart: 0468/19 12 84, Nathalie: 0491/72 17 69). Dit heeft geen effect op de kostprijs, u betaalt voor een jaar.

De busbegeleider spreekt met u af waar de bus stopt. De schoolbus kan niet zomaar overal veilig stoppen. De leerlingen worden door de ouders aan de schoolbus afgezet. De leerlingen moeten volledig klaar zijn.

Indien u ons een attest van verhoogde tegemoetkoming bezorgt, betaalt u per kind 56,00 euro. Dit attest vraagt u aan bij de mutualiteit.

Opgelet: u moet ons elk jaar dit attest opnieuw bezorgen, omdat uw situatie kan wijzigen.

Meer info over kortingen? Zie website van De Lijn