Applausdag

Applausdag voor fietsers

Op 3 juni, Wereldfietsdag, geeft de Fietsersbond massaal applaus voor de fietsers. Met zoveel mogelijk teams geven we over heel België applaus voor mensen die zich tijdens de ochtendspits met de fiets verplaatsen. Dit jaar helpt basisschool Kosmos hen hierbij!

Waarom?

• Om fietsers te feliciteren: ze kiezen voor het slimste en gezondste vervoermiddel.
  • Om fietsers te bedanken: ze maken de wereld een stukje leefbaarder en plezanter.
  • Om fietsers aan te moedigen: doe zo voort!​
  • Om automobilisten stof tot nadenken te geven: het kan ook anders.
  • Om beleidsmakers te tonen: veilige fietsinfrastructuur werkt! Er is een publiek voor en het doet meer mensen fietsen.

Het was een heus feest aan onze schoolpoort in de ochtend! Doe zo verder en blijf het goede voorbeeld geven! Wil je weten hoe die ochtend eruit zag? Kijk gerust mee: