Kosmosfeest 2019

Zondag 16 juni vierden we in Zonhoven de komst van de nieuwe basisschool Kosmos met een groots feest. Kos & Mos gingen in het heelal op zoek naar de ideale planeet om de school te stichten. De samen met de kinderen werd er op iedere planeet gedanst.

Op 1 september start de nieuwe basisschool Kosmos in de gebouwen aan de Gulden Boomkensweg 8. De afgelopen maanden werd er met man en macht gewerkt aan de herinrichting van het gebouw. Het Kosmosteam ontwikkelde onder leiding van directeur Robbie Courtois een onderwijsvisie die kinderen voorbereidt op de volgende stap in hun schoolloopbaan. De basisschool kiest voor traditioneel innovatief onderwijs, waarbij ontdekken, durven en dromen centraal staan.

In de klas zorgen we voor een sterke basis van kennis en vaardigheden, in het ontdekkingslab ‘de Kosmodroom’ dagen we kinderen uit met probleemstellingen waar men in groep een oplossing voor moeten vinden.

Tijdens dit Kosmosfeest konden ouders al eens snuffelen in de gebouwen van basisschool Kosmos en kennismaken met het team. Naast de coole acts van de kinderen, was er ook de ruimtequiz, een coole klimmuur, springkastelen, spelletjes en tal van lekkers.

Samen met vele aanwezigen werd het een stralende dag.